Varför hittar jag inte butikens egna produkter i online-butiken?
Skulle du inte hitta dina produkter online kan du höra av dig till oss så kikar vi vad det beror på. Men innan du hör av dig får du gärna checka av nedan:
- En vanlig orsak till att en produkt inte syns online är att jämförelsefaktor och jämförelsetext inte är ifyllt i butikssystemet, så kika gärna att det är gjort!
- Se om dina produkter har blivit godkända i Foodla. Har en produkt status ”Under review” är produkten under kvalitetsgranskning och har produkten status ”Failed review” behöver den kompletteras eller editeras. Notera att produkter som saknar bild, EAN-kod och produktnamn inte hamnar i granskningssteget i Foodla. Vi kommer granska produkten så snart den har bild, EAN-kod samt produktnamn uppladdat.
- För att en produkt ska visas online krävs det att den sålts genom kassan i fysisk butik/darkstore. Dubbelkolla först att du är inne i just din online-butik. Skulle du trots detta inte hitta dina produkter online är en möjlig förklaring att de inte gått genom kassan i fysisk butik/darkstore. En produkt som inte registrerats i kassan försvinner från online-butiken tills dess att den börjar säljas igen!
Senast uppdaterat: 2 augusti, 2024.