Varför hittar jag inte mina produkter online?

Skulle du inte hitta dina produkter online kan du höra av dig till oss så kikar vi på vad det beror på. Men innan du hör av dig får du gärna checka av nedan punkter:

Se om dina produkter har blivit godkända i Foodla. Har en produkt status ”Under review” har produkten inte blivit granskade ännu och har produkten status ”Failed review” behöver den kompletteras eller editeras. Notera att produkter som saknar bild, EAN-kod och produktnamn inte hamnar i granskningssteget i Foodla. Produkten kommer därför ha status ”Under review” tills dess att den är kompletterad och granskad av oss.

För att en produkt ska visas online krävs det att den sålts genom kassan i den fysiska butiken. Kolla först att du handlar från en online-butik där du vet att dina produkter finns på hyllorna. Skulle du trots detta inte hitta dina produkter online är en möjlig förklaring att de inte gått genom kassan i butik. En produkt som inte registrerats i kassan försvinner från online-butiken tills dess att den börjar säljas igen!

Senast uppdaterat: 2 augusti, 2024.